torsdag, juni 08, 2006

Lidt tid til at skrive her, bliver det sjældent til - strik dog en smule mere. Jeg "lider" under den faldende kundestrøm her i Juni, det er så tid til at jeg kan være lidt kreativ - og heldigvis bobler ideérne da også ind i mellem.

En møgirriterende virus har voldt mig lidt problemer de sidste par uger, og jeg må fungere i nedsat gear - så er der des mere grund til at slappe af med lidt håndarbejde.

En forlænget weekend her i pinsen tilbragte vi i Hjallerup med gode venner, masser af sjov og til halsen: en "fisk" eller en Gajol - vel at mærke på flaske! Og når man sådan drager på ferie, så må man selvfølgelig sørge for, at den rette bagage er med. Her placeret i handskerummet, det er simpelthen designet til garnopbevaring - lige ved hånden, hurtigt af vejen og godt beskyttet!

Ponchoen er den for laaaang tid siden lovede til min søster - hun har nu haft den længe men der var noget med et par billeder der var forsvundet, så her er den. Da den ikke er til butikken, har jeg brugt en masse rester fra min egen garnkurv, det er somme tider mere spændende at strikke med det jeg ikke ser hver dag. Søster er rigtig glad for den, nu mangler min lille niece bare en "almindelig" poncho - den kommer efter skoleferien!





Det blå sæt med hat + taske, er strikket af pladegarn og valket i vaskemaskinen. Lige nu skal jeg undersøge en masse garn for filteevne - flere søde opskrifter popper op rundt omkring, som jeg lige skal ha' lavet. Den sidste taske jeg strikkede vil ikke filte, på trods af kvaliteten i følge bandarolen, så nu "forsker" jeg! Testet indtil videre er: kauni - pladegarn - freedom wool - gotlandsk pelsuld - jazz - tove - fritidsgarn - new zealandsk lammeuld. På programmet: tyrol - kauni ensf. - mohair + hvad der ellers kommer forbi strikkepindene!
De sidste 2 uger har 1 par pulsvarmere(ja, det er tiden ik'?!!), en valket OG pyntet kauni taske samt en stola forladt pindene - det er skam meget for en projektstarter som mig;o) Stolaen er strikket af Noro Silk Garden i påfuglemønster, det er planen, at den skal ende som en slags Crazy Poncho med en krave i tyndt mohair - time will show!

1 kommentar:

Mette sagde ...

Har læst din indlæg straks du postede med glemt at kommentere! Jeg bliver så glad, når der er lyd fra dine kanter. Min vilde poncho er foræret væk til min søster. Håber at du har det godt. k.h. Mette