mandag, september 05, 2005

Overvejelser omkring weblog

I går aftes, i den der dejlige stund efter Agnete var faldet i søvn, fjernsynet var slukket og Lau & undertegnede endnu ikke var dejset helt omkuld, sad vi og snakkede rar "voksensnak". Blandt andet om, hvorfor jeg for tiden er nærmest afhængig af strikkende kvinder fra internettet og deres weblog's. Jeg undrede mig nemlig over, hvor vigtigt det er for mig at følge med i andres liv, og føler mig måske lidt som en lurer! Mange af de damer, ville jeg nok ikke kunne genkende på gaden, men alligevel synes jeg I bliver et rigt indhold i min verden, måske kan jeg kalde jer for "anonyme" venner, hvis I forstår!

Så når nu både Britt og Helle tager emnet op, vil jeg også reflektere lidt over det.

For det første er min blog til for min egen fornøjelses skyld. Ren og skær trang til at "tale" uden at blive afbrudt, skrive om de emner jeg lyster og ikke, fordi det er dem naboen foretrækker. Men selfølgelig har "nogen" (mange!) givet mig idéen, og dermed sået frøet til min blog.

Jeg har ikke behov for at være "public", og alligevel! Jeg tror, jeg har lidt mere af det her se-lige-mig-gen end jeg var klar over. Jeg vil gi' Britt ret i at kommentarerne fra læserne, de er med til at give én lyst til mere. Måske skulle jeg overveje at ligge flere hilsner rundt omkring???

Der ud over; Fællesskab. Der er ikke mange i min omgangskreds der strikker, der er masser som laver altmuligt andet, men her er det strik, der er det vigtigste, og det er da også det jeg ser/søger hos andre bloggere. At det så ofte også handler om mange andre ting, er med til at det bliver personligt at følge, og gi'r en ahaaah-der-er-andre-a-la-mig derude i den store verden. Fedt, når man ikke er den, der rejser kloden rundt med hele familien, men samtidig synes, at verden er til for at blive udforsket.

Apropos udforske. I morgen, d. 6. september, er det 31 år siden at samleren kom til verden, skøn dag, hvor jeg må gøre lige som jeg har lyst til. Og gæt hvad jeg har lyst til...... Okay jeg "siger" det selv, jeg vil ud for at se på garn. Min trang til at give mig selv en stor fødselsdagsgave i form af nye fibre er ikke til at modstå. Nej, jeg prøver heller ikke ret hårdt!!!, at modstå, altså ;-) Jeg tror fuldt og fast på, at lagre er til for at fyldes, hellere alt for meget end for lidt.
Jeg tænker mig at køre "sydpå" mod Silkeborg og Ry, måske over Ans og Kjellerup på vejen hjem. Er der noget jeg bare skal se på vejen? Nogen gode forslag, så modtage jeg gerne!

4 kommentarer:

Susanne sagde ...

Et stort tillykke med dagen - det lyder hyggeligt med en garntur...
Filita i Silkeborg, Chr. d. 8.'s vej, lige i nærheden af shell/ østergadekrydset. Der er de sgu' så søde !!

Synes også det er hyggeligt at følge med i hinandens strikkeprojekter OG (ikke mindst) at "møde" nogle med samme svage rygrad mht indkøb !! Endnu en gang TILLYKKE ! Kh Susanne i Silkeborg - webstrikker

lazy sagde ...

Tillykke med dagen! Håber du nyder din garntur i det dejlige vejr.

Vivian sagde ...

Tillykke med fødselsdagen Lola !!

Håber det bliver alletiders garntur ;-))

KH Vivian

Karina sagde ...

Et stort tillykke med dagen - håber du har haft en god tur rundt og kigge/føle på garn.

Det er hyggeligt at besøge din blog, og selv er jeg nok mere afhængig end jeg vil indrømme - jeg er nødt til dagligt at kigge lidt rundt omkring!

Bloghilsner fra
Karina "Strikkekrogh"