onsdag, september 28, 2005

Tilbageblik.

I går sad jeg hjemme ved computeren og havde så'n trang til at opdatere min blog, men der er kun "antikke" billeder gemt hjemme, så nu skulker jeg fra arbejdet istedet for. Det er trods alt mig selv det går ud over! Det er det bedste (og værste) ved at være selvstændig og alene om det, jeg kan holde pauser når jeg har lyst eller trænger. Til gengæld er det svært for mig at "overse" alt det jeg burde gøre; prise nogle nye varer, lægge andre på plads, alm. oprydning og rengøring, varer ind på shoppen, bestille varer og så videre, videre, videre....

NU tager jeg altså en pause.

Her er først nogle billeder fra min fridag, jeg kørte ned for at se Karen Noe's butik i Uldum, var over Ry, kun for at opdage at Garngalleriet har lukket om tirsdagen( jeg har været overalt på deres hjemmeside, men overset det totalt-min fejl), hyggelig by med den mest uorganiserede boghandel jeg har været inde i. Her fandt jeg, udenfor i et tilbudsstativ, 3 bøger om farvning og farvelære til den svimlende sum af kr. 20,- pr. stk. Ned i kurven røg de, ind for at betale og så opdagede jeg at der var guld bøger hist og pist, der var SÅ rodet, bøger i store stabler og bunker, jeg er sikker på at jeg missede en frygtelig masse. Det gjorde jeg også! Ned i kurven faldt også en skøn bog på engelsk om diverse flette- og kurveteknikker, meget anderledes end de danske bøger, mere bredt favnende og ikke så indskrænket i materiale valg, fed bog.
Og så lige patchworkbogen, den har de mest fantastiske billeder, mest købt derfor!
Så gik jeg til kassen, betalt for 5 bøger og opdagede da jeg kom hjem om aftenen at den bedste bog manglede. Godt nok kun til 20 kr, men alligevel! Det var en om farvelæreteori, som jeg virkelig gerne vil eje. Og vil de sende den til mig? Nej tilsyneladende ikke, men skidt den falder nok ned i min kurv en anden gang.

Her spiste jeg frokost, jeg elsker at udforske Danmark. Vi bor simpelthen i et utroligt smukt land, så grønt og blåt, bakke og dal, skov og vand, by og land, hjerte, hvad vil du mere?

Jeg mener, at bakken jeg havde udsigt til, hed noget med sukker, den ligger ihvertfald lidt syd for Ry, ad Margerite-ruten, skøn tur.

Så nåede jeg Uldum, og selvfølgelig faldt der garn ned i kurven. En pakke med kamgarn/pladegarn til et sjal, (som jeg stadig mangler mønsteret til, det skulle komme med posten dagen efter!) i nogle skønne brune farver.
+ et strikkekit som skal blive til en filtet taske. Igen i brune/rust farver, de farver bliver jeg vist aldrig træt af. I butikken var der venlig betjening og lækre garner, det er helt sikkert. Fødselsdagsgaver fik jeg da forresten også, Lau & Agnete havde købt en cykel til mig, så nu kan hele familien komme på cykeltur, skønt! Jeg fik en mountain-bike, det er nødvendigt ude på landet med de kuperede områder jeg gerne vil cykle i.

Min rare svigermor havde købt en hæklebog, en af dem jeg ikke har købt til forretningen. Jeg synes den er sjov og anderledes med nogle specielle design, jeg tror bare at den er lige "alternativ" nok til mine kunder, så fedt at få den i gave.

1 kommentar:

lazy sagde ...

Godt at du er tilbage. Jeg er blevet tagget med et bog-meme fra Linda (striktilmarsvin) og nu sender jeg memet videre til dig hvis du altså har lyst?
Her er spørgsmålene:
Antal bøger i huset
Seneste bogkøb
Seneste bog jeg har læst
5-7 bøger som jeg ofte læser, eller har stor betydning for mig
Hvem giver jeg bolden videre til og hvorfor?

kh Lazy