lørdag, september 03, 2005

Skyggesjal

Mit sjal i skyggestrik, en nem version, så det bliver ikke til "vinger" endnu, Britt, måske senere når teknikken er blevet bedre! Jeg strikker det i Kidmohair fra Naturfiber A/S, en lækker chokolade(Hey, hvor kom det ord fra???)brun, og selvfølgelig Kauni effektgarnet, den version der flere steder kaldes Mokka. Begge garner er skønne at arbejde med, mohairgarnet har altid været en af mine favoritter. Tung og blank i udtrykket, i forhold til "normal" mohair, som er let og luftig, men også meget lodden. Den virker godt sammen med Kaunigarnets mere "rå" udtryk, læs: kradsende. Sammen bliver der antydningen af en blank og en mat side på sjalet. Dertil kommer at mønsteret er så nemt, at man næsten kan strikke det i søvne(Hallo, moster! hvorfor er du så ikke allerede færdig???). Jov, deeet er nok fordi omgangene er ved at være lidt lange, så hurra for farveskiftene i Kauni, så skal man jo lige se næste pind og næste igen. Det skal nok blive færdig! Så tror jeg det kommer til at hedde Caramel After Eight, nu jeg er chokolade inspireret.

Og til den dårlige samvittighed(det har jeg ikke engang, hva' er det for noget sjusk), min babycardigan i Bambi fra Gepard, indtil for ganske nyligt min fortrukne til mindre børn. Så blød og lækker, at INGEN kan påstå at uld kradser. Lavet af 100% ekstrafin merinould, superwash behandlet(ja, personligt synes jeg det er synd og skam, lidt hjernevasket af håndarbejdsskolen er jeg vist!), så ingen nybagte mødre behøver at blive skræmt af at skulle vaske det strikkede i hånden. Og til en størrelse 3-9 mdr. er der brugt 80 gram garn, ikke engang to ngl., så kan man da godt forsvare at det koster kr. 45,- pr. stk. Når jeg imorgen skal over i vores lokale storcenter på "reklametour" kunne det være man skulle overveje lidt montering ind imellem de mange kunder! Hvis ellers skyggesjalet er indforstået ;-)

Hvad er det der gør, at jeg ikke slutter et næsten færdigt projekt, men straks starter et nyt? Normalt arbejder jeg rigtig dårligt, hvis jeg har gang i alt for mange ting, men åbenbart ikke når det gælder strik eller anden hobby. Nej, her går jeg glad og fro videre til næste kreative udfordring, inden at de tidligere er færdige, det er da for dårligt! Gad vide hvad en lommepsykolog kunne få ud af det? Måske skulle jeg spørge min svigerfar, det er nemlig noget han gør i(ja, altså ikke det med lommen!), omvendt tror jeg ikke, jeg har brug for at vide alt for meget om diverse menneskelige mekanismer. Tænk hvis han siger, at jeg ikke har godt af alle de UFO'er!!!

For at slutte med lidt lækkert, min chokolade fra den anden dag, det ligger stadig og venter på den dag, hvor jeg lige skal mindes om, hvor rar jeg egentlig er!

2 kommentarer:

Lene Lind sagde ...

Deeeeeeeejlig meget tekst på din blog!! Skulle man nu være gået hen og blevet et pykotisk tilfælde af alt det webstrikkeri og bloggeri? No way! Andre snakker i telefon i timevis om INGENTING! Det er nærmest naturligt for det kvindelige gen. Jeg HADER når telefonen ringer eller jeg selv skal ringe et eller andet sted hen. Vi må acceptere, at verden er i udvikling og internettet har åbnet en dør på vid gab. At mænd, der ellers altid mener at være så fremsynede og teknikorienterede endnu ikke har opdaget alle de gode ting, der kan komme ud af den skærm, det kan vi sgu ikke gøre for. Og er det første gang den slag sker? NOPE! ;-)

Lene Lind sagde ...

PS: Hvornår får du en knap?